Bezwysiłkowe pozycjonowanie bloga

Bezwysiłkowe pozycjonowanie bloga

Spis treści

Promocja witryny i optymalizacja zawartej na niej treści pod kątem SEO, wykrywalności przez boty i zgodności ze standardami coraz to wymyślniejszych algorytmów kojarzy się ze żmudnym tworzeniem linków, liczeniem wyrazów i patrzeniem w wykresy Google Analytics. Nie zaprzeczę, że tak to wygląda, jeśli się pracuje w content marketingu i dostaje za to pieniądze: to są najskuteczniejsze metody dające stuprocentowe sukcesy. Ale te obowiązki nie muszą dotyczyć wszystkich; jeśli jesteś po prostu blogerem i ledwo starcza ci czasu na pisanie (abstrahując od tego, czy ci zależy), to pozycjonowanie bloga powinno być elementem zachowywanym już w procesie pisania.

To da się tak?

Żeby nie jęczeć, że otrzymuje się filtr od Google albo że pomimo starań Twoja strona nie osiągnęła takiego sukcesu, jak powinna, a jedynie zmarnowałeś mnóstwo godzin, należy najpierw się zapoznać z tym, co wprowadza nowy algorytm Google oraz poczytać parę artykułów odnośnie tego, co powinno być na stronie i w tekstach wprowadzane, by pozycjonowanie bloga było skuteczne. W skrócie mówiąc, lepiej poświęcić więcej czasu na teorię na starcie, by potem mieć już z górki. (Przy okazji sprawdź też artykuł o SEO dla początkujących). Niechaj więc ten tekst będzie dla Ciebie tą minimalną wiedzą w zakresie teorii pozycjonowania tekstów i stron internetowych, która da Ci całkiem niezłe rezultaty i przysporzy paru nowych czytelników. Lećmy zatem.

Konkretne tytuły i śródtytuły

Aby pozycjonowanie bloga przyniosło sukces, staraj się by tytuły Twoich tekstów i artykułów jasno wskazywały, czego cały tekst dotyczy. Boty różnych wyszukiwarek będą w stanie łatwiej określić, czego dotyczy dany tekst, co z kolei wpłynie na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwań. Często takie techniki są wykorzystywane przez oszustów, gdzie teoretycznie dobry wynik prowadzi do całkowicie odrębnej treści, ale Google jeszcze z tego nie zrezygnowało. To samo dotyczy śródtytułów, wskazujących na treść „podczepionego” do nich akapitu.

>> Zobacz więcej postów w kategorii SEO!

Artykuły przyzwoitej długości

Niepisaną tradycją stało się minimalne 300 słów w artykułach na stronach internetowych, gdyż takie są najczęściej uznawane za „treściwe” i „wartościowe”, krótsze teksty charakteryzują się naleciałościami typowo reklamowymi i niewyczerpującymi. Jeżeli masz jakiś temat, rozwiń go, najlepiej niech to będzie temat rzeka, o którym masz sporą wiedzą. Stosuj też wyróżnienia tekstów, wygodniej będzie i wyszukiwarkom, i ludziom, doszukać się właściwej treści 😉

Linki zamiast powtórzeń

Jeśli na danej stronie pewne teksty się powtarzają, Google może uznać daną witrynę za totalne dno, gdzie użytkownik nie znajdzie żadnej ciekawej informacji, co z kolei przełoży się na filtrowanie w wynikach, czyli ban. Dlatego jeśli chcesz wrócić w artykule X do artykułu Y, podlinkuj go jako zdanie w tekście („wykonywanie prostych wypieków nie jest czasochłonne, co możecie zobaczyć w filmie o zapiekankach„). Nie powtarzaj się.

Nie spamuj

Staraj się, by na stronach, gdzie się reklamujesz, dany link pojawiał się jak najrzadziej. Zamiast tego pokazuj się z nowymi wpisami, w których z kolei odwołujesz się czasem do poprzednich. Jeśli inny artykuł na cudzej stronie ma aktywne komentarze, wypowiedz się na jego temat dołączając adres do np. własnej teorii na poruszany w tekście wątek. To samo na forach, grupach facebookowych i wszędzie indziej.

>> Sprawdź wpisy w kategorii Bloger

Nie kopiuj

Wyznacznikiem unikalności i wartościowości treści jest jej unikalność. Jeżeli poruszasz bardzo popularny temat, tak jak mój artykuł o ksenofobii, unikaj pisania akapitów standardowych dla tego typu tekstów, niech to będzie po prostu twój pogląd na to czy owo, a nie suche fakty dostępne w Wikipedii, ewentualnie posłuż się nimi jako dopełniacz do całości. Boty nie są głupie i dzięki algorytmowi są w stanie rozróżnić dobry tekst od słabego.

Zadbaj o tagi

W praktycznie każdym skrypcie bloga masz możliwość ustawienia tagów dla danego wpisu. Postaraj się dobrać ich w miarę dużo i niech dokładnie odwołują się do Twojego tekstu, każde słowo-klucz powinno także istnieć w samej treści wpisu.

Pozycjonowanie bloga to drobnostka

Jako osoba, która bierze się za SEO od dłuższego czasu, szczerze i od serca polecam te zasady, do których stosuję się już z automatu. Oczywiście ich przestrzeganie nie jest obowiązkowe, możesz się przecież kierować tylko jedną z nich, ale nawet to pozwoli Ci na zdobycie tych paru unikalnych wyświetleń więcej, co na pewno będzie mieć wpływ na Twoją przyszłą karierę i Twojej witryny. Masz jeszcze jakieś pytania? Pisz śmiało w komentarzach.

Redakcja

Powiązane artykuły