Blog firmowy – 3 powody, dla których warto go prowadzić

Blog firmowy zyskuje na popularności w inbound marketingu dając bardzo duże pole do popisu na polu reklamowym, których próżno szukać w takich nośnikach jak artykuły sponsorowane czy bannery. Jeśli więc prowadzisz firmę i nie założyłeś jeszcze bloga, czas najwyższy, abyś to zrobił. Sprawdź dlaczego.

Prowadzenie bloga firmowego – połączenie klienta z marką

Wielu klientów swoje decyzje zakupowe podejmuje po tym, jak znajdzie o nich informacje w internecie. To właśnie on w większości prowadzonych badań wyprzedza prasę i telewizję w rankingach na najbardziej popularne nośniki informacyjne zajmując pierwsze miejsce. Prowadząc bloga firmowego będziesz mógł w sposób dobry i przemyślany dotrzeć do interesującej Cię grupy odbiorców przedstawiając im wartości, jakimi kieruje się Twoja marka. Jeśli dobrze będziesz go prowadził, stworzysz o niej wiarygodne źródło informacji, a także będziesz miał szansę na to, by przekonać potencjalnego klienta do zakupu produktu czy skorzystania z konkretnej usługi (w innej formie niż ma to miejsce w klasycznej ofercie).

Zwiększ potencjał SEO strony

Tak zwany „długi ogon fraz kluczowych” to nic innego jak zamieszczanie w blogowym wpisie fraz, których najczęściej szukają w wyszukiwarkach Twoi klienci, a które odbiegają od głównych dla danej witryny. Przykładowo. Jesteś producentem środków przeciwbólowych. Tworzysz ogon zamieszczając na blogu frazę „skuteczne środki przeciwbólowe na ból głowy” zamiast „środki przeciwbólowe”. Każda branża ma swój katalog fraz, które wpisują się w zakres długiego ogona, a ich potencjał jest na tyle spory, że naprawdę głupstwem będzie ich lekceważenie. Pamiętaj o tym, że blogowe wpisy są bardzo dobrze indeksowane.

Kolejną kwestią jest to, że dzięki blogowi możesz pozyskać nowe linki do swojej strony. Klienci chętnie dzielą się w sieci wartościowymi informacjami. Jeśli więc stworzysz dobrą i przydatną treść, wówczas jest szansa na to, by wpis znalazł się w którymś z ich kanale SM. Tak zdobyte linki wzmocnią zarówno potencjał powstałej treści, a także całej strony.

Zaprzyjaźnij się z Googlem

Google bardzo lubi promocję świeżego contentu. To niezaprzeczalny fakt. Jeśli na Twojej stronie treści są często aktualizowane, możesz liczyć na to, że będzie ją lepiej postrzegał. W praktyce wygląda to tak, że każdy Twój wpis na blogu traktuje on jak osobną podstronę, więc jeśli będziesz dodawał je regularnie, dasz tym samym sygnał wyszukiwarce, że Twoja strona rośnie w siłę.

Podobne

DODAJ KOMENTARZ

Komentarze

  • radek 25 kwietnia 2017 at 11:46

    teraz daliście mi do myślenia 😉

    Reply