Czym jest content marketing i jakie niesie za sobą korzyści?

marketing

Spis treści

Content marketing to strategia marketingowa, która polega na regularnym tworzeniu przydatnych i atrakcyjnych dla odbiorcy treści. Jakie są jego zadania i jakie niesie za sobą korzyści?

Zadania stawiane przed content marketingiem

Content marketing nie jest tworzony bez powodu. Jego podstawowe zadanie to zainteresowanie i utrzymanie – sprecyzowanej przez zainteresowany taką formą marketingu podmiot – grupy odbiorców. Efektem ma być nakłonienie odbiorców do podjęcia działań przynoszących zysk danemu podmiotowi. Na pierwszym miejscu stawia się więc budowanie silnych, stałych relacji z klientami. Content marketing w ostatnich latach bardzo zyskał na popularności.

Korzyści płynące z content marketingu

Content marketing z reguły przyjmuje postać różnych treści publikowanych on-line. Mogą to być ciekawe artykuły, podcasty, wykłady, infografiki, poradniki itp. Zadaniem takich materiałów jest dostarczanie potencjalnym klientom ciekawych i przydatnych informacji przyciągających do profilu działalności danego przedsiębiorstwa. Korzyści z prowadzenia takich działań są obopólne. Firma zyskuje klienta zainteresowanego jej produktami a ten z kolei korzysta z ciekawych materiałów audiowizualnych zyskując poczucie obcowania z profesjonalnie funkcjonującym przedsiębiorstwem. Więcej informacji znajdziesz we wpisie poświęconym temu zagadnieniu “Content Marketing – co to takiego. Cechy, narzędzia, przykłady”.

Content marketing związany jest z filozofią marketingu wirusowego. Co to oznacza? Osoba korzystająca z materiałów udostępnianych przez dany podmiot często przekazuje je dalej, do kolejnych użytkowników. W ten sposób przedsiębiorca zyskuje szansę na dotarcie do nowych klientów. Jako nośnik wspomnianych materiałów często wykorzystywane są portale społecznościowe takie, jak Facebook, Twitter, Instagram czy chociażby YouTube. Poza tym content marketing często stawia na optymalizację treści pod kątem SEO, by były one dobrze widoczne w sieci.

A jakie są Wasze doświadczenia związane z content marketingiem? Być może braliście udział w ciekawych projektach? Zapraszamy Was do dyskusji!

redakcja serwisu

Powiązane artykuły