Dieta Paleo – chwilowa moda, czy sposób na zmianę stylu życia?

Dieta paleo szturmem wkradła się w plany żywieniowe wielu osób, którzy na czele swojego jadłospisu stawiają białko. To właśnie ono stawowi w dużej mierze główne źródło naszej siły oraz wytrzymałości organizmu. Na bok odchodzą natomiast węglowodany, zwłaszcza pochodzenia zbożowego, a także tłuszcze. Dla kogo wskazana jest taka dieta i jakie korzyści płyną z jej stosowania?

Dieta paleo – z czym to się je?

Dieta paleo nawiązuje do jadłospisu, który pojawiał się na „talerzach” naszych paleolitycznych przodków. Głównie były to składniki, które udało im się zdobyć w trakcie łowów, czyli owoce, warzywo i mięso upolowanej zwierzyny. Dziś zwolennicy paleo, również stawiają na wyłącznie naturalne składniki. W ich jadłospisie na próżno szukać produktów wysoko przetworzonych. Te zastępowane są wyłącznie świeżymi i organicznymi. Wśród nich można wymienić głównie ryby oraz chude mięso, które stanowią bardzo dobre źródło białka. Węglowodany pojawiają się natomiast w postaci warzyw i owoców. Paleo stawia na produkty bogate w witaminy i minerały, a także zawierające niski ładunek zasadowy.

Co więc jeść, kiedy chcemy przejść na dietę paleo? Głównie wspomniane owoce, warzywa, mięso kurczaka, jagnięcinę, orzechy, grzyby, a także ryby – głównie dorsza i tuńczyka. Czego należy unikać? Dieta paleo eliminuje przede wszystkim produkty w których składzie znajdziemy konserwanty, spulchniacze, cukry proste, oleje rafinowane czy też duże ilości soli. Zapomnijmy więc o przetworzonym mięsie, roślinach strączkowych, zbożowym pieczywie, mleku, a także produktach o zbożowym pochodzeniu.

Dieta paleo – główne zalety i wady

Dieta paleo, to głównie spożywanie produktów, które nasz organizm łatwo przyswaja, przez co szybko możemy stracić nadprogramowe kilogramy. Ułożony w niej jadłospis jest także zalecany osobom, które borykają się z nietolerancją glutenu oraz laktozy.

Dieta paleo, to ogromny zastrzyk błonnika, a także cennych kwasów omega-3, składników mineralnych, witamin oraz antyoksydantów. Zanim jednak zdecydujemy się na ową dietę, powinniśmy przygotować do niej odpowiednio organizm. Po pierwsze, warto zrobić z niej sposób na zdrowe życie, a nie – przymus. Kolejna kwestia, to przyjęcie do wiadomości, że nie jest to tak zwana dieta cud, a postawienie na indywidualne predyspozycje organizmu. Tutaj kłania się wizyta o dietetyka bądź skorzystanie z profesjonalnych usług np. cateringu dietetycznego. Koniec końców, warto postawić na aktywność fizyczną i uzbroić się w cierpliwość. Efekty przyjdą szybciej, niż się spodziewamy.

Zapytaj eksperta: https://diet4u.pl/

DODAJ KOMENTARZ