Fotografia produktowa – z czym to się je?

Spis treści

Dobre zdjęcie jest czymś, co może przyciągnąć nowego klienta lub zatrzymać poprzedniego. Dobrze wykonane zdjęcie jest w stanie wzbudzić zainteresowanie, ponieważ większość ludzi jest jednak wzrokowcami. Zrobienie dobrego zdjęcia produktowego wcale nie jest trudne, ale wymaga odpowiedniego sprzętu i wiedzy, by było wykonane dobrze.

Jakie muszą być packshoty, żeby sprzedawać?

Fotografia produktowa to w tym momencie najprężniej rozwijająca i najbardziej praktyczna gałąź fotografii. Zapotrzebowanie na zdjęcia produktowe jest bardzo duże, dlatego też tego typu usługi w ostatnim czasie poszły w górę, jednak wzrost cen wiąże się także ze wzrostem jakości usług oraz zwiększeniu możliwości. Czasem fotografię produktową nazywamy inaczej packshotem. Dzięki mocno rozwijającej się dziedzinie powstaje coraz więcej zaawansowanych technik i tym samym można tworzyć przy ich pomocy ciekawe oraz efektowne wizualizacje każdego dostępnego produktu.

Packshoty muszą być bardzo dobrej jakości, im ich wyższa jakość, tym lepiej będą odebrane przez konsumenta. Klient nie ma zbyt wiele czasu na to, by dobrze sprawdzić dany produkt, dlatego też liczy się dla niego pierwsze wrażenie.

Podstawowe zasady tworzenia fotografii produktowej

Większość zasad to są zasady, które panują także w przypadku normalnej fotografii. Podstawą dobrze wykonanych zdjęć jest dobre światło. Najlepiej jest wybierać światło dzienne. Najlepsze zdjęcia powstają przy wykorzystaniu światła, które jest wczesnym popołudniem. Wszelkiego rodzaju lampy powinny być ewentualnym dodatkiem, do uzyskania lepszego zdjęcia.

Najlepiej sprawdzi się jasne lub neutralne tło. Wszelki bałagan w kadrze tylko utrudni jeden z etapów tworzenia packshota, jakim jest usunięcie tła. Bardzo ważne podczas wykonywania tego typu zdjęć jest korzystanie ze statywu. Statyw pozwoli na osiągnięcie odpowiedniej ostrości i da lepszą stabilizację obrazu. Nawet przy robieniu zdjęć telefonem staty pomoże uzyskać znacznie lepszy efekt.

Przygotowanie produktu i retusz zdjęć też się liczy

Podstawą podczas obróbki tego typu zdjęć jest naturalność. Nie warto używać żadnych filtrów,  ponieważ zdjęcie powinno oddawać jak najdokładniej rzeczywistość. Fotografia produktowa powinna jak najlepiej oddawać kształt, kolor a także proporcje sprzedawanej rzeczy.

Oprócz przygotowania technicznego bardzo ważne jest by dobrze przygotować sam produkt. Produkt powinien być czysty, a wszystkie ubrania powinny być wyprasowane i muszą wyglądać estetycznie.

Podczas wybierania odpowiednich fotografii produktowych istotnym elementem jest wybór takiej, która przyciągnie wzrok klienta i podniesie sprzedaż w dużym stopniu.

Redakcja

Powiązane artykuły