Historia kultowej marki Timberland

Charakterystyczny i oryginalny design w połączeniu z materiałami wysokiej jakości – tak najkrócej można opisać markę Timberland, która do dziś kojarzy się wielu osobom głównie z obuwiem trekkingowym. Niewiele osób zna jednak kulisy powstania słynnej na całym świecie marki. Niektóre fakty mogą wywołać zdumienie nawet u wiernych fanów obuwia Timberland.

Rodzinna produkcja i nietypowa technika

Historia marki Timberland rozpoczyna się w 1952 r. w USA – wtedy to Nathan Swartz kupuje połowę akcji Abington Shoe Company. Było to możliwe wyłącznie dzięki ciężkiej pracy Swartza, który zaczynał jako zwykły czeladnik w jednej z bostońskich fabryk butów. Upór i pasja pozwoliły mu w końcu na przejęcie 50% udziałów w fabryce. Już trzy lata później wykupił także drugą połowę. Pomagali mu jego synowie – czyli Sidney i Herman. Początkowo zakres działalności nie był zbyt imponujący; Swartzowie produkowali buty wyłącznie na zamówienie. W 1965 r. Swartz wpadł jednak na pomysł zrewolucjonizowania nie tylko swojego biznesu, ale jak się okazało – całej branży obuwniczej. Biznesmen postanowił stworzyć nieprzemakalne obuwie, które sprawdzi się nawet w najcięższych warunkach pogodowych. Patent polegał na wtłoczeniu cholewki w podeszwę. Dopiero po wykonaniu tej czynności oba elementy były łączone za pomocą szwów. Innowacyjny produkt zyskał później nawet przydomek – „Żółty”. Co ważne, patent obniżał także znacząco koszty produkcji, co bardzo szybko pozwoliło firmie zwiększyć uzyskiwany dochód. Zanim jednak nieprzemakalne obuwie zostało wyprodukowane, kilka rzeczy musiało ulec istotnej zmianie.

Synowie przejmują rodzinną fabrykę

W 1968 r., a zatem niedługo po rewolucyjnym wynalazku, Nathan Swartz postanowił odejść na emeryturę. Dzieło ojca kontynuowali synowie, którzy przejęli firmę. Postanowili wykorzystać myśl ojca i zaczęli działać; w 1970 r. przenieśli fabrykę do New Hampshire, a pierwsze odporne buty wyprodukowali trzy lata później, w 1973 r. Obuwie cieszyło się zainteresowaniem robotników, którzy liczyli na obuwie, które nie przemoknie i posłuży przez długie lata. Co ciekawe, buty Swartzów były popularne także wśród… studentów, którzy kupowali je w sklepie z militariami. Szybko jednak buty, które zyskały nie tylko przydomek „Żółtych”, ale także „Drwali” wzbudziły zainteresowanie wśród całego społeczeństwa. Było to możliwe głównie dzięki kampanii reklamowej w magazynie „New Yorker”. Dodatkowo obuwie zaczęło trafiać do różnych sieci sklepowych. W 1978 r. firma braci Swartzów zmieniła nazwę na „The Timbaland Company”. Przedsiębiorstwo wypłynęło na międzynarodowe wody i umocniło swoją pozycję; rozpoznawalność marki rosła z każdym miesiącem. W pewnym momencie buty trekkingowi stały się jedynie jednym z wielu produktów oferowanych przez markę. Dołączyły do nich sneakersy, trzewiki, a nawet sandały. The Timberland Company zdecydowało się również na produkcję własnej linii odzieży – zarówno męskiej jak i damskiej czy dziecięcej.

Ekologia i akcje charytatywne, czyli wartości, którymi kieruje się marka

To będzie niezwykle ważne dla wszystkich, którym dobro przyrody leży na sercu – marka Timberland prowadzi politykę proekologiczną. Do produkcji obuwia wykorzystuje się materiały, które pochodzą z recyklingu i upraw ekologicznych. Firma współpracuje nawet z „Green Rubber” z Malezji, czyli firmą, która zajmuje się recyklingiem opon samochodowych. Dodatkowo The Timberland Company przekazuje część ze swych dochodów ze sprzedaży specjalnych koszulek i butów mieszkańcom Darfuru. To sprawia, że po produkty marki chętnie sięgają świadomi konsumenci, którzy wolą wspierać firmy propagujące wartości bliskie ich sercu.

Jeśli chodzi o obuwie Timberland, to firma oferuje mnóstwo różnych modeli; każdy z nich jednak jest zaprojektowany tak, że nie ma żadnych wątpliwości co to za marka. Charakterystyczny design dotyczy nie tylko butów trekkingowych, ale także sneakersów, botków, sztybletów czy półbutów. Fani marki z pewnością będą w stanie zauważyć podobieństwo fasonów. Wszyscy, którzy chcą zapoznać się z ofertą marki Timberland, mogą np. wejść na stronę https://www.eobuwie.com.pl/timberland.html, gdzie znajdują się najpopularniejsze modele obuwia. Niektórych może zaskoczyć duża różnorodność kolorystyczna obuwia – chętni mogą kupić zarówno buty w kolorze klasycznego beżu czy żółci, jednak nie zabraknie także obuwia w kolorze różowym czy niebieskim.


Artykuł sponsorowany

DODAJ KOMENTARZ