Pizza, lody, i kawa, czyli apetyt internautów pod lupą

Pizza, lody, i kawa, czyli apetyt internautów pod lupą

Spis treści

Słodycze i lody, a także dania z makaronem oraz pizza – ochotę na te przyjemności dla podniebienia Polacy najczęściej deklarowali w lipcu w internecie. Wśród napojów wygrała kawa, wyprzedzając herbatę i piwo. IMM sprawdził, na jakie potrawy, przekąski i napoje Polacy najczęściej wyrażają chęć w komentarzach m.in. na Facebooku i Twitterze.

Pizza, lody, i kawa, czyli apetyt internautów pod lupą
fot. IMM / Pizza, lody, i kawa, czyli apetyt internautów pod lupą

Apetyt internautów

Chęć na coś pysznego

Od 1 lipca internauci ponad 90 tysięcy razy dzielili się w mediach społecznościowych swoimi bieżącymi potrzebami lub życzeniami. Wpisy te to nie tylko prośby o wskazanie miejsca zakupu danego produktu czy inne prośby o pomoc w rozwiązaniu codziennych problemów. Znaczna część z nich dotyczy żywności i napojów.

Zainspirowani tweetem i pytaniem @TakaRybka, zmonitorowaliśmy w internecie frazę „mam ochotę na…”, „chciałabym/chciałbym bym zjeść…” oraz zwroty bliskoznaczne, i zbadaliśmy kontekst tego typu komentarzy.

Jak wynika z analizy, Polacy najczęściej deklarują ochotę na „coś słodkiego” lub „coś pysznego”. Dalej w życzeniach pojawiają się także lody, makaron, a także kawa i ciasto. Pierwszą dziesiątkę kulinarnych potrzeb zamykają pizza, desery oraz śniadania.

Owoce pojawiają się dopiero na 13. miejscu – w lipcu wygrywają arbuzy oraz czereśnie. To jednak wciąż wyżej, niż sernik (18), chipsy (23) czy cukierki (34). Najwyżej notowaną marką w zestawieniu jest Nutella (26), lecz w wynikach znajdziemy też m.in. „Ptasie Mleczko” od Wedla czy kanapki z sieci McDonald’s, Burger King lub KFC.

Czekolada znalazła się na 19. miejscu, wyprzedzając m.in. naleśniki (30) i żelki (38). Wśród popularnych dań fast- i street-foodowych, kebab (25) wygrał z hamburgerem (33). Gofry zajęły 37. pozycję, a frytki – 39.

Przez Twittera do serca

Tylko niespełna 20% wpisów o życzeniach kulinarnych Polaków doczekało się odpowiedzi ze strony użytkowników prywatnych bądź kont firmowych – wynika z monitoringu IMM. Tymczasem komentarze wyrażające codzienne potrzeby są dla marek okazją nie tylko do zaprezentowania własnej oferty, ale przede wszystkim stanowią dobrą pozycję startową do budowania i poszerzania związanej z firmą społeczności.

Zobacz również :

>> 72. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego w social media

>> Polowanie w Pokemon GO? Warszawa, Poznań i Kraków liderami; w grze coraz więcej marek i firm

Wśród marek z branży FMCG, które wykorzystują te szanse i lubią porozmawiać z internautami o ich gustach, są m.in. CoffeDesk, Pizza Hut, Wedel, DMG Kawy i Herbaty, Dr Oetker, Puffinsy czy Tymbark. W dyskusjach o propozycjach na obiad można znaleźć także komentarze serwisów lub blogów kulinarnych, m.in. Cooking Monster.

Rozmowy przy jedzeniu

Związane z żywnością, branżą spożywczą, cukierniczą czy kulinarną deklaracje typu „mam ochotę na…”, najczęściej pojawiają się na Twitterze, Facebooku oraz w serwisach Q&A (np. Zapytaj.Onet.pl czy Ask.fm). Popularne są również na Instagramie, zwykle w sąsiedztwie hasztagów typu #foodporn czy #foodie.

Siemano! Dziś mam ochotę na słodkie i to mega, więc zamiast ryzu i kurczaka, są: ?płatki żytnie 50g, ?dżem truskawkowy 100% 10g, ?rodzynki 10g, ?masło orzechowe 10g, ?borówki amerykańskie 15g, ?serek wiejski lekki 250g, ?Syrop 0 kcal Truskawka Oraz mój faworyt białko WK nutrition Dobre Whey Chocolate-Banana! Rozjebalo mi kubki smakowe to białko!!! W porcji 22g białka, 3,8 węglowodanów, w tym 1,2 cukry, 2,2 tłuszczy. Jeśli to białko rozpierdala system z wodą to z mlekiem nie wiem co musi sie dziać ??. Polecam w whey! Nie otrzymuje za to wynagrodzenia, reklamuje z własnej woli??. Wpadajcie na www.wksklep.pl Ps. Jakoś materiałów ubrań też zajebista! ???????? #instafit #fitness #gymlife #nopainnogain #noexcuses #food #trainhard #bodybuilding #cardio #focus #dedication #strength #ripped #fitfam #healthy #muscle #shredded #nevergiveup #mensphysique #aesthetics #polishboy #l4l #lifestyle #followme #fitspo #handsome #motivation #me #wksklep

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Mateusz Mrozowski (@boski_mrozowski) 23 Lip, 2016 o 5:05 PDT

Oprócz największych serwisów społecznościowych z głównego nurtu, marki FMCG mają duże pole do popisu także na forach dyskusyjnych, m.in. w serwisach Kafeteria.pl, Wizaz.pl czy Forum.Vitalia.pl.

BEmpire.pl – Pierwszy mutliblog w Polsce

Redakcja

Powiązane artykuły