Szukasz biura na wynajem? Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Nie każda firma może sobie pozwolić na zakup biura, a są i takie, które choć mogą, to z różnych powodów nie planują czynić takich inwestycji. Chcąc mieć do dyspozycji komfortową do pracy przestrzeń, w takiej sytuacji w grę wchodzi jedynie wynajem. Znalezienie idealnego miejsca do pracy to nie jest taka prosta sprawa, jakby się mogło wydawać. Dlatego podpowiemy Ci dzisiaj, na jakie aspekty warto zwrócić szczególną uwagę.

Lokalizacja biura

Jest to jeden z najważniejszych czynników, od którego może zależeć sukces w biznesie szczególności wtedy, gdy w prowadzonej działalności kontakt z klientem odgrywa istotną rolę. To ważne, by kontrahenci mogli bezproblemowo do nas dojechać i mieć gdzie zaparkować.

Lokal położony w centrum miasta, dogodnie skomunikowany, w pobliżu którego znajdują się przystanki tramwajowe oraz autobusowe i duże parkingi, pozytywnie wpływa na postrzeganie firmy. Jeśli w dodatku znajduje się w nowoczesnym i ekskluzywnym budynku, z recepcją i ochroną, to staje się wręcz jej swoistą reklamą.

Do lokalizacji nie trzeba przywiązywać dużej wagi, jeśli biuro docelowo ma służyć głównie pracownikom firmy, a jedynie sporadycznie klientom. Wtedy nie ma większych korzyści z najmu lokalu w centrum, więc nie ma sensu przepłacać.

Zobacz ofertę biur na wynajem w atrakcyjnych lokalizacjach: https://www.ipdevelopment.pl.

Aranżacja przestrzeni

W ostatnim czasie sporą popularnością cieszą się biura typu open space, czyli otwarta przestrzeń biurowa, która nie ma podziału na pokoje, jedynie wydzieloną przestrzeń.

Choć takie rozwiązanie jest modne, to niestety nie zawsze praktyczne. Sprawdza się głównie w przypadku pracy zespołowej, ale jeśli większość pracowników działa indywidualnie, lepszą opcją może okazać się tradycyjne biuro z wydzielonymi pokojami. Z drugiej jednak strony biuro open space daje ogromne możliwości aranżacyjne – niewielkim kosztem można wydzielić przestrzeń, stawiając  np. cienkie parawany czy szklane ściany.

Kwestię aranżacji biura warto dobrze przemyśleć, bo konieczność późniejszego dostosowania go do potrzeb pracowników może pociągnąć za sobą duże koszty. Idealnie byłoby znaleźć biuro wprost skrojone na miarę potrzeb prowadzonej działalności, gdzie wystarczy tylko wstawić meble i sprzęt, by móc rozpocząć prace.

Jeśli szukasz biura z położoną nieopodal halą przeznaczoną na działalność produkcyjną, kliknij tutaj.

Koszty najmu

Pewnie zastanawiasz się teraz, czy najem biura w ogóle się opłaca. Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ sytuacja każdej firmy jest inna, różne może mieć ona potrzeby, jak i możliwości. Czasem zwyczajnie nie ma innej opcji, dlatego skoro już jest się skazanym na najem, to warto podejść do tematu z głową i znaleźć lokal, za który nie trzeba będzie przepłacać.

Przede wszystkim najpierw trzeba zrobić rozeznanie, jakie są mniej więcej ceny najmu (zobacz przykładowe oferty: https://www.ipdevelopment.pl/biura-w-swiebodzicach/). Przy tym należy mieć na uwadze, że kwota podana w ogłoszeniu najczęściej dotyczy jedynie czynszu, do którego musimy doliczyć jeszcze inne koszty, jak choćby opłaty za media, licznikowe, komunalne i usługi, w tym firmy sprzątającej i ochroniarskiej.

By poznać całość kosztów najmu, warto poprosić o przedstawienie wzoru umowy najmu oraz o umożliwienie dostępu do rachunków z poprzednich miesięcy. Pozwoli to mniej więcej oszacować wydatki i uchroni przed rozczarowaniem, kiedy już po podpisaniu umowy na jaw wyjdą ukryte koszty, o których nawet nie pomyśleliśmy.

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION