Totalna ofensywa Opla. Polacy pokochali niemiecką markę

Rok 2017, jak i pierwsza połowa 2018 roku były dla Opla jednymi z najlepszych w historii pod względem sprzedaży samochodów na polskim rynku. Tylko w grudniu 2016 roku polscy klienci kupili o ponad 37 proc. więcej samochodów osobowych i dostawczych Opla niż w analogicznym okresie 2015 roku. Był to najlepszy wyniki sprzedażowy marki od blisko 16 lat. Jeszcze lepsze rezultaty zanotowano w kolejnych latach. Czyżby Opel planował największą ofensywę modelową w historii?

Opel pod francuską egidą

W marcu 2017 roku, po kilku tygodniowych negocjacjach pomiędzy niemieckim rządem, niemieckimi związkami zawodowymi, przedstawicielami rządu Republiki Francuskiej oraz zarządami koncernów PSA oraz General Motors, Amerykanie zgodzili się po 88-latach sprzedać Opla francuskiemu koncernowi PSA. Oprócz Opla francuzi przejęli również markę Vauxhall oraz 12 innych zakładów produkcyjnych za 2,3 mld euro. Jak czas pokazał, decyzja ta okazała się bardzo dobrym posunięciem, szczególnie dla Opla.

Rekord za rekordem

Tuż przed przejęciem niemieckiej marki przez koncern PSA, Opel sprzedał w Polsce w grudniu 2016 roku 3 877 modeli samochodów, a łączną sprzedaż aut Opla w tym roku zamknięto na poziomie 37 480 samochodów. Był to trzeci z rzędu wzrost sprzedaży na polskim rynku oraz piąty najlepszy wynik w historii sprzedaży w naszym kraju. Wśród klientów największą popularnością cieszyły się flagowe modele Astra, Mokka oraz Corsa. Przedstawiciele Opla zapowiedzieli na 2017 rok kontynuację największej ofensywy modelowej w historii marki i dotrzymali słowa.

W 2017 roku Opel zaprezentował wiele premier w swojej ofercie, w tym m.in. nową generację Opla Insignia oraz dwa debiutujące crossovery – Crossland X i Grandland X. Jednak na tym ofensywa modelowa Opla się nie zakończyła. W 2017 roku pojawiły się takie premierowe modele, jak Ampera-e (hatchback z segmentu B), Insignia Grand Sport (liftback), Insignia Sports Tourer i Country Tourer oraz elektryczny Vivaro. Najchętniej kupowanym samochodem niemieckiej marki w 2017 roku został Opel Astra, którego sprzedano w liczbie blisko 16 tys. egzemplarzy. Dało to Oplowi 3 miejsce wśród najchętniej kupowanych samochodów w Polsce.

Ofensywę modelową oraz wprowadzenie szerokiej gamy nowych modelów samochodów Opla od 2016 roku dało się odczuć również w sektorze części zamiennych dedykowanych do tej marki. Na przestrzeni kilku ostatnich lat odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży części zamiennych dla różnych modeli Opla – potwierdza ekspert od części do Opla w iParts.pl.

Najlepsze otwarcie roku od 18 lat

Opel pod patronatem francuskiego koncernu PSA nie zwalnia jednak tempa. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i Centralnej Ewidencji Pojazdów tylko w marcu 2018 roku sprzedano 3 953 egzemplarze samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t ze znaczkiem Opla. Jest to najlepszy wynik sprzedażowy marki od 18 lat. Nadal największą popularnością wśród polskich kierowców cieszą się modele Astra, Corsa oraz Insignia, jednak powoli w łaski klientów wkupują się nowe crossovery Opla – miejski Crossland X oraz kompaktowy Grandland X.

DODAJ KOMENTARZ