Wiosenny detoks – oczyszczenie organizmu po zimie

Kolorowe koktajle ostatnio stały się bardzo modne. Czy słusznie? Czy są zdrowe i dają energię do funkcjonowania? Czy oczyszczenie organizmu po zimie jest nam potrzebne? Codzienny pośpiech, stres, nieprawidłowe odżywianie, każdy ten czynnik wpływa na złe samopoczucie. Wiosną wszystko rodzi się do życia, zróbmy porządek z naszym ciałem. Usuńmy toksyny, które nagromadziliśmy przez zimę, poprzez wiosenny detoks.

Po co nam wiosenny detoks?

Ciągłe zmęczenie, spadki energii, cera bez blasku, zmniejszona odporność to sygnały, które wysyła nam organizm, że czas na zmiany. Podczas zimy brak większości warzyw i owoców daje nam się we znaki, ciało potrzebuje witamin i minerałów. Jesteśmy spragnieni nie tylko słońca, ale też niektórych składników.

Chce nam się spać, pijemy kawę, dużo pracy przed nami, chwytamy po energetyka. Wspieramy się batonikami, bo przecież podniesie poziom cukru i doda nam energii. Nic bardziej mylnego! Podkręci nas na chwilę, na krótką metę, a potem? Potem będzie już za późno. Ciągłe wyrzuty insuliny, insulinooporność, cukrzyca – znane terminy! Łatwiej wydawać pieniądze na leki i lekarzy niż zwracać uwagę na zdrową żywność, czytać etykiety? Inwestycja w siebie owocuje na przyszłość.

Dieta?

Detoks to nie dieta. To jednodniowy sposób na oczyszczenie organizmu! Nie zalecam stosowania jej przez kilka dni. Na dłuższą metę jest to niebezpieczne, ponieważ do pełnego funkcjonowania potrzebujemy więcej makroskładników.

Jeśli mamy potrzebę zastosowania detoksu kilka dni dłużej, wspomóżmy się białkiem oraz zdrowymi tłuszczami. Gdzie szukać białka? Jogurt, kefir, maślanka stanowią dobry dodatek do koktajlu, natomiast awokado, orzechy, pestki to niezastąpione źródło dobrych kwasów tłuszczowych.

Sprawdź dział>> ZDROWIE

Dlaczego warzywa i owoce?

Warzywa i owoce to duża dawka witamin. Zawierają mnóstwo enzymów niwelujących toksyny w naszym organizmie. Oprócz błonnika wspierającego nasze jelita dostarczą nam również końską dawkę antyoksydantów.

Na jakie składniki zwrócić uwagę?

Zwróćmy uwagę na urozmaicenie. Każde warzywo czy owoc dostarcza nam wiele cennych składników. Ogórek, seler naciowy czy pomidor uzupełnią nam wodę w organizmie, a przecież każdy ma problem z wypijaniem 2 litrów dziennie. Warto dodać buraka, który zasili nas w żelazo oraz betainę – znany antyoksydant. Nie zapominajmy o porcji tłuszczu, który wspomoże nam wchłanianie witamin.

Podczas jednodniowego detoksu musimy wykluczyć:

  • Kawę
  • Białko zwierzęce
  • Tłuszcz zwierzęcy
  • Alkohol
  • Zboża
  • Słodycze

Wspomagajmy się wtedy zieloną herbatą oraz wodą z cytryną!

Polecamy również:

>> Oleje roślinne i oliwy z oliwek. Odkryj ich wartości odżywcze

>> 10 ciekawostek o herbacie

BEmpire.pl – Pierwszy mutliblog w Polsce

About the author

Related