Wirtualna rzeczywistość. Przyszłość VR

W poprzednich artykułach poruszone zostały historia wirtualnej rzeczywistości, stan technologii i standardy VR, jej powiązanie z grami video oraz z innymi branżami. Dziś kończymy cykl, ukazując potencjał gogli i ich przyszłość.

W poprzednich artykułach poruszone zostały historia wirtualnej rzeczywistości, stan technologii i standardy VR, jej powiązanie z grami video oraz z innymi branżami. Dziś kończymy cykl, ukazując potencjał gogli i ich przyszłość.

Wirtualna rzeczywistość. Przyszłość VR?

Potencjał gogli- wartość rynku

Rynek wirtualnej rzeczywistości dopiero raczkuje, także wartość tego rynku może być póki co przewidywana i szacowana. Mimo wszystko prognozy są bardzo optymistyczne. Z danych zebranych w „Raporcie dotyczący sytuacji na rynku VR” przygotowanym przez The Farm 51 wynika, że wartość aplikacji i akcesoriów związanych z wirtualną rzeczywistością będzie rosła o ponad 100% co roku. Raport Bussines Insider Intelligence określa obecną wartość rynku VR na kwotę rzędu 37 mln dolarów, a inne niezależne raporty wskazują, że już szacowana wartość aplikacji wspierających VR lub częściowo powiązanych z tym rynkiem oscyluje na poziomie 109 mln dolarów. Liczba sprzedanych urządzeń na 2015 rok wyniosła około 2,5 mln szt. na świecie i ma wzrosnąć do 24mln na 2018r. Szacunkowo w ciągu pięciu lat rynek może być 30-krotnie większy niż obecnie. Jeden z kolejnych wiarygodnych raportów Goldman Sachs (jedne z największych banków inwestycyjnych na świecie) zakłada, że w 2025 pod względem wielkości rynek VR wyprzedzi rynek telewizji. Rynek wirtualnej rzeczywistości na 2025r. jest szacowany na wartość 80 mld dolarów, gdzie 45 mld będzie stanowił hardware, a 35mld software. Zatem jest to gra warta świeczki, by zająć jak największy kawałek tego tortu.

Sprawdź dział >> TECHNOLOGIA

Co przyniesie przyszłość?

3D odbiło się szerokim łukiem od rynku gier komputerowych, goszcząc się bardziej w branży filmowej. Biorąc pod uwagę, że wirtualna rzeczywistość jest czymś innym, możemy mieć nadzieję, że ten standard zawita pod strzechy graczy. Czy to takich, którzy będą pragnęli zanurzyć się w świat całkowicie, korzystając z gogli VR, czy też tych okazjonalnych. Raczej nie nastąpi drastyczna zmiana, by gry były całkowicie projektowane pod VR. Zapewne w większości tytułów będzie to po prostu dodatkowa funkcja.

Natomiast jeśli chodzi o pozostałe branże – sytuacja tutaj jest nierozstrzygnięta. Jednakże widząc zainteresowanie bądź wdrażane rozwiązania (vide wojsko), można śmiało przypuszczać, że gogle VR odbiją się szerokim echem w wielu dziedzinach życia, dostarczając nam dodatkowych korzyści.

Podobne