Udostępnij BNPL swoim klientom biznesowym

klienci biznesowi

Spis treści

Krótkoterminowe odroczone płatności BNPL są narzędziem, które zrewolucjonizowało metody opłacania zakupów w Internecie. Fenomen działania BNPL, czyli systemu „kup teraz, zapłać później” pozwolił wielu klientom dokonywać zakupów jeszcze przed otrzymaniem planowanego wpływu środków pieniężnych. Przedsiębiorcom natomiast umożliwił zwiększenie sprzedaży  i zwiększył liczbę lojalnych klientów. 
Reasumując, dzięki BNPL zyskują obie strony zarówno kupująca, jak i sprzedająca. Jednakże system płatności odroczonych niesie jeszcze szereg innych korzyści. Jakie zatem profity wynikają dodatkowo z wdrożenia BNPL dla firm?

BNPL statystyki

Według raportu przodującego dostawcy usług przetwarzania płatności elektronicznych WorldPay badającego trendy w płatnościach, światowy udział BNPL w świadczeniach dotyczących sprzedaży internetowej systematycznie wzrasta od wybuchu pandemii Covid-19 zbliżając się obecnie do poziomu 4,2% całej sprzedaży. Z czego aż 7,4% udziału przypada na kraje europejskie.

Według prognoz WordPay wartość transakcji z udziałem krótkoterminowych płatności w Internecie nadal wykazuje silne tendencje wzrostowe. Jest to oczywiście ewidentnym dowodem, iż warto uruchomić BNPL w swojej firmie. Dane te tyczą  się klientów indywidualnych, jednak klienci biznesowi coraz częściej również zgłaszają zapotrzebowanie na możliwość kupowania wcześniej i płacenia później.

Jak działa BNPL 

BNPL przypomina w funkcjonowaniu kartą kredytową. Jednak dla potencjalnego klienta BNPL jest dużo wygodniejsze i bezpieczniejsze. Ponieważ w razie nieudanego zakupu umożliwia dokonanie zwrotu towaru bez konieczności regulowania płatności za niego. 

Dzięki systemowi odroczonych płatności dla firm klient biznesowy może zakupić towar, opłacając go 14, 21, 30, 45 lub 60 dni po rzeczywistym zakupie. Ma możliwość obejrzenia zakupionego towaru. I podjęcia decyzji o uregulowaniu płatności, gdy zakup spełnia oczekiwania lub zwrotu towaru, w sytuacji, gdy produkt się nie sprawdza.  

 W przypadku płatności kartą kredytową środki pieniężne zostają zablokowane, a potencjalny ich zwrot  dokonywany jest expost i wymaga czasu. 

  • Samo odroczenie płatności jest dla Klienta bezpłatne.
  •  Umożliwia zatem na późniejsze uregulowanie należności za zakupiony produkt bez naliczania jakichkolwiek odsetek.
  •  Pozwala też na dokonanie zakupu w sytuacjach awaryjnych nawet przy braku wolnych środków finansowych.

Dzięki czemu zwiększa się ilość finalizacji i zmniejsza tym samym ilość niedokończonych transakcji. 

Korzyść odnosi zarówno Klient, jak i przedsiębiorca, który 

  • zyskuje nawet trzykrotny wzrost sprzedaży, 
  • większą ilość stałych Klientów.
  •  I znacznie mniejszą ilość porzuconych koszyków zakupowych.

 Ponadto BNPL przyczynia się do zwiększenia płynności finansowej przedsiębiorców. Ponieważ, pomimo iż Klienci dokonują płatności za zakupione produkty w odroczonym terminie, przedsiębiorcy należność otrzymują w chwilę po złożeniu zamówienia. 

Wdrażanie BNPL 

W Polsce istnieje kilku operatorów BNPL dla firm. Jednakże wysuwającym się na czołówkę pod kątem jakości oferowanych usług jest bezsprzecznie PragmaGO.tech.  Fintech uhonorowany w obecnym 2023 roku gratyfikacją w ramach nagród Cashless Fintech 2023. 

Celem rozpoczęcia współpracy wystarczy wypełnić formularz kontaktowy. Pracownicy firmy skontaktują się w dogodnym czasie i szczegółowo poinformują o zasadach współpracy. W razie potrzeby zorganizują spotkanie informacyjne. I pomogą dostosować UX i UI. Udzielą też wszelkich instrukcji dotyczących wybranej metody integracji i poinformują o możliwościach, jakie niesie ze sobą BNPL. Pomogą też uruchomić system płatności i udostępnią materiały do promocji. 

Udostępnij BNPL swoim klientom biznesowym 

Po wdrożeniu systemu BNPL warto wypromować nową metodę płatności.

  •  Przez umieszczenie baneru informacyjnego w górnej części strony. 
  • Poprzez ustawienie powyższej metody płatności na najwyższej pozycji wśród dostępnych metod opłacania zakupów z krótką informacją o zasadach jej działania. 
  • W ramach działań informacyjnych warto również przygotować dla swoich Klientów wysyłkę maili informacyjnych i przedstawiających korzyści wynikające z uruchomienia nowej formy płatności. 

redakcja serwisu

Powiązane artykuły