Co zyskujesz, inwestując w content marketing?

marketing

Spis treści

Podczas lektury tego artykułu dowiesz się, na czym polega content marketing oraz co tak naprawdę można dzięki niemu osiągnąć. Jeśli zostaniesz z nami do końca, poznasz również odpowiedź na pytanie, kiedy warto skorzystać z pomocy agencji marketingu internetowego.

Content marketing – intrygowanie i angażowanie odbiorców

Content marketing (określany również jako marketing treści) należy do kluczowych narzędzi marketingu internetowego. Jest to sposób zarządzania treścią, który obejmuje jej tworzenie i rozprowadzanie. Wspomniana treść (zarówno graficzna, jak i tekstowa) nie może być jednak przypadkowa. Należy dążyć do tego, aby można było ocenić ją jako:

  • wartościową,

  • świeżą,

  • przydatną,

  • szczerą,

  • angażującą,

  • ponadczasową,

  • atrakcyjnie opakowaną.

Czy wystarczy, że twórca będzie postrzegał ją w taki sposób? Nie, ponieważ najważniejsze jest zdanie odbiorców. Oznacza to, że treść powinna zostać opracowana z uwzględnieniem potrzeb, oczekiwań i motywów osób, do których jest kierowana. Żeby je poznać, niezbędne jest zebranie jak największej liczby danych o grupie docelowej i ich przeanalizowanie. Dzięki temu zwiększają się szanse na wzbudzenie jej zainteresowania oraz zaangażowania, a w efekcie – realizację celów firmy.

Jakie cele można realizować za pomocą content marketingu? Podobnie jak w przypadku innych działań z zakresu marketingu internetowego – są to zamierzenia ważne dla rozwoju i funkcjonowania firmy. Mogą obejmować np. wzmacnianie wizerunku, poprawianie konwersji lub pozyskiwanie nowej grupy klientów. Aby te cele były możliwe do zrealizowania, powinny być zgodne z wartościami i misją firmy, założeniami biznesowymi czy specyfiką branży. Przy ich wyznaczaniu warto więc zadać sobie pytanie, dlaczego treści mają być tworzone.

Złożone działania i długofalowy charakter

Mimo że w przygotowywanych treściach firma schodzi na dalszy plan, dzięki wartości tekstu, podcastu czy infografiki zostaje dostrzeżona przez odbiorców oraz obdarzona ich sympatią. Proces poszukiwania informacji przez osoby z grupy docelowej może zatem zakończyć się podjęciem korzystnego dla firmy działania. Inwestując w content marketing i angażując się w dialog z odbiorcami, dbasz o swoją społeczność, zwiększasz widoczność firmy w Internecie, kreujesz jej wizerunek oraz zyskujesz przewagę konkurencyjną w przyjazny dla odbiorców, nienachalny sposób.

Warto przy tym pamiętać, że działania z zakresu content marketingu są złożone i wymagają dokładnego przygotowania. Tworzenie treści poprzedza więc zdefiniowanie celów, poznanie grupy docelowej i wybór kanałów, natomiast ich rozprowadzanie nierozerwalnie wiąże się z promocją, monitoringiem oraz pomiarem rezultatów. Nie należy zapominać także o tym, że wymagają one cierpliwości i mają charakter długofalowy. Ze względu na tę złożoność, w przypadku braku odpowiednich kompetencji i doświadczenia najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy profesjonalnej agencji marketingu internetowego takiej jak Marafiki.

W jej ofercie znajdziesz nie tylko usługę tworzenia oraz dystrybucji dobrych treści, ale także m.in.

  • realizację skutecznych kampanii Google Ads i Facebook Ads,

  • kompleksową pomoc przy pozycjonowaniu stron internetowych,

  • analitykę internetową i fachowe doradztwo,

  • darmowe audyty stron i sklepów internetowych.

Szeroki zakres usług, doświadczenie oraz wiedza specjalistów z kilku dziedzin pozwalają na całościowe spojrzenie na marketing. To z kolei oznacza zwiększenie efektywności działań i szybsze osiągnięcie sukcesu.

redakcja serwisu

Powiązane artykuły