Tłok na drogach skłania do poszukiwań alternatywnego środka transportu. Najlepszym sposobem na zakorkowane miasto i problemy w ruchu są silniki do rowerów – elektryczne lub (rzadziej) spalinowe. Żeby zostać posiadaczem e-bike’a, wcale nie trzeba wymieniać swojego jednośladu na nowy! Wystarczy zaopatrzyć go w prosty do założenia komplet podzespołów do zmiany zwykłego pojazdu w rower z napędem.
Silniki do rowerów – elektryczne wsparcie siły mięśni
Specjalistyczny sklep pomoże dobrać odpowiedni osprzęt, dzięki któremu rower zyska zupełnie nowe możliwości. Silniki rowerowe to wsparcie dla każdego, kto pokonuje jednośladem większe odległości w miastach. Przejazd do pracy i z powrotem może wymagać pokonania nawet 30-40 km. Napęd elektryczny to doskonała pomoc dla mięśni nóg i gwarancja wygodnej podróży.
Silniki są także uzupełnieniem możliwości roweru podczas jazdy rekreacyjnej i wyczynowej. Jak zabrać się do przerobienia zwykłego modelu w zaawansowany technicznie pojazd? Najlepiej zaopatrzyć się w zestaw do konwersji roweru na tylne koło. Taki komplet nie wymaga specjalistycznych narzędzi. Z konfiguracją e-bike’a bez trudu zmierzy się każdy, kto umie poradzić sobie z obsługą zwykłego jednośladu. Komplety do samodzielnego zamontowania zawierają wszystkie narzędzia niezbędne do zakładania podzespołów.
Silniki rowerowe – w komplecie i osobno
Wśród zamówionych elementów najważniejsze jest tylne koło ze zintegrowanym silnikiem. Należy jedynie uzbroić je w ogumienie, a po przełożeniu zębatki oraz tarczy hamulcowej zintegrować z resztą jednośladu. Pozostaje tylko montaż baterii sterownika i podłączenie przewodów do wyświetlacza na kierownicy. Poza tym w skład zestawu wchodzą między innymi:
- akumulator,
- wiązka hermetyczna,
- blokady chroniące ramę oraz silnik przed uszkodzeniem,
- czujnik hamowania,
- manetka,
- profesjonalny panel sterowania,
- narzędzia.
Jednak nie zawsze silniki elektryczne do roweru w cenach adekwatnych do nabywanych elementów trzeba zamawiać w skompletowanych wersjach. W dobrym sklepie z częściami do e-bike’ów każdy klient dowie się, że do ich doboru potrzebne są wymiary ramy i rozmiar kół. Powinna się w nim również pojawić oferta dowolnej konfiguracji elementów w komplecie, na przykład z baterią o innych parametrach czy większym wyświetlaczem. Jeśli chodzi o rowery elektryczne, części do nich mają odmienną charakterystykę. Do modeli MTB czy sportowych można dopasować silniki o bardzo dużej mocy rozwijające prędkości do ponad 60 km/h, co może przydać się np. przy pokonywaniu stromych wzniesień. Zdecydowanie mniejsza moc wystarczy do obsługi jednośladów miejskich – tu prędkość nie powinna przekraczać 50 km/h.
Wybór podzespołów do rowerów z napędem elektrycznym zależy od przeznaczenia sprzętu i jego rozmiarów. Zestawy do samodzielnego montażu to bardzo wygodne rozwiązanie. Jednak silniki rowerowe, części uzupełniające, baterie czy wyświetlacze warto przy zamówieniu dopasować do swoich indywidualnych potrzeb.