Z roku na rok zwiększa się różnorodność narzędzi umożliwiających komunikację. Korzystają na tym głównie przedsiębiorcy, którzy mogą swobodnie zdecydować się na formę przekazywania informacji w ich firmie nawet, gdy jej oddziały są np. w innych miastach czy krajach. Do jednych z najciekawszych możliwości należy technologia umożliwiająca rozmowę w czasie rzeczywistym.
Komunikacja w czasie rzeczywistym – zastosowanie
Pracodawca ma szereg możliwości zastosowania komunikacji w czasie rzeczywistym w szeregach swojej firmy. Są jednak sytuacje, w których sprawdzi się ona bardzo skutecznie:
– komunikacja grup projektowych – mowa głównie o małych zespołach. Taka forma komunikacja między pracownikami umożliwi im nie tylko sprawniejszy przepływ informacji, ale również ich sprawne doprecyzowanie. To zaoszczędzi ich czas.
– linia: firma-klient – ta forma komunikacji umożliwi wprowadzenia do firmy usługi związanej z wideo-konsultacjami. W takim wypadku konsultant może bardziej szczegółowo omówić klientowi dane zagadnienie, zademonstrować rozwiązanie problemu.
– rozproszone działanie firmy – komunikacja w czasie rzeczywistym doskonale sprawdzi się w szeregach przedsiębiorstw, w których pracują osoby w trybie zdalnym czy w innym oddziale. Współczesne urządzenia umożliwią im komunikację nawet z dwustoma osobami jednocześnie.
Komunikacja w czasie rzeczywistym – dostęp
W zakresie komunikacji w czasie rzeczywistym wykorzystywane są najnowsze rozwiązania z zakresu IT. W praktyce oznacza to, że są one dostępne w całości (Unified Comunication, komunikacja zintegrowana), natomiast ich dystrybucja jest możliwa w systemie UCaaS w którego skład wchodzą: zarządzanie obecnością, komunikacja tekstowa czy np. współdzielenie pulpitów (narzędzia do pracy grupowej).
Dzięki temu, że do takiej formy komunikacji nie trzeba posiadać wewnętrznych serwerów, jej koszty są takie, że mogą sobie na nie pozwolić firmy z sektora MŚP.
fot. główne: sightcall.com