Jak dać sobie radę z brakiem motywacji w czasie pandemii?

Każdy w czasie epidemii doświadcza wzmożonego uczucia stresu, niepewności oraz smutku, ponieważ nikt nie jest pewny tego, co przyniesie jutro. Naturalnie przez to ludziom nie chce się pracować, spotykać ze znajomymi, bądź też rozwijać. Jak więc dać sobie radę z brakiem motywacji w czasie pandemii?

Motywacja – nieodłączny element naszego życia

Nieodłącznym elementem przy rozwoju osobistym jest motywacja. Możemy ją rozumieć, jako czynnik który pcha nas samych do bezpośredniego zachowania się w określony sposób (w tym wypadku jest to sport). Jeśli chodzi o przykłady motywacji – to może być to też na przykład motywacja do posiadania lepszego zdrowia. Motywacja jest instrumentalna jeśli chodzi o sport – ponieważ wyznacza kierunek działania, sprawiając, że osoba która jest aktywna fizycznie nastawia się na określony cel i stara się go osiągnąć.

Zacznij coś ćwiczy

Uprawianie sportu powoduje powstawanie endorfin, czyli tzw. hormonu szczęścia. Endorfiny poprawiają również poczucie naszej wartości i ogólne zdanie o nas samych. Uprawianie sportu to również doskonały sposób na odstresowanie się i wyładowanie negatywnych emocji. Działanie sportu ma też działanie długofalowe. Zapobiega ono powstawaniu stanów lekowy, depresyjnych czy zaburzeń emocjonalnych jak np. nerwica. Może i uprawianie sportu nie będzie najłatwiejsze w domu, jednakże wraz z luzującymi się restrykcjami możemy spróbować wyjść wieczorem pobiegać, bądź też zakupić odpowiedni sprzęt do ćwiczeń, oraz postarać się ćwiczyć w domu.

Regularna aktywność fizyczna wpływa również na ogólny poziom naszej psychiki pozytywnie. Oprócz bezpośredniego polepszenia naszego samopoczucia sport buduje w człowieku pewne mechanizmy. Każdy blog o motywacji utrzymuje, że pozwala być bardziej zdyscyplinowanym, rozwija w nas umiejętności, które mogą tak naprawdę przydać się wszędzie, a to z kolei przekłada się na lepsze przyswajanie wiedzy czy naukę nowych umiejętności – na przykład prawidłowego obstawiania zakładów bukmacherskich. Pozytywny wpływ sportu na psychikę człowieka jest potwierdzony naukowo. Liczne badania mówią jednoznacznie o pozytywach sportu na organizm człowieka. Dlatego też, jeśli możesz, postaraj się ćwiczyć w swoim domu.

Filmiki motywacyjne

Filmiki motywacyjne to bardzo dobry sposób aby podnieść swoje mniemanie o sobie, oraz odpowiednio zmotywować się do działania. Jednakże musimy pamiętać o tym, że musimy podejść do tego z odpowiednim podejściem, ponieważ przy negatywnym nastawieniu mogą mieć one efekt odwrotny do zmierzonego. Na YouTube istnieją filmy, dzięki którym czujesz, że żyjesz; które motywują, zachęcają do różnych, najczęściej dobrych rzeczy (na przykład do treningów – obstawiania zakładów sportowych – bądź i nawet do obróbki drewna -dla każdego znajdzie się coś miłego), napełniają energią. Każdy ma swój sposób na poprawę humoru, dzięki któremu świat na moment wydaje się piękniejszy, a życiowe cele łatwiejsze do zdobycia. Dlatego też, warto takie filmiki oglądać – i przede wszystkim – nie zapominać o tym, ile jesteśmy warci.

About the author

Related

JOIN THE DISCUSSION