Jak prowadzić sprzedaż zagraniczną?

sprzedaz zagraniczna

Spis treści

Handel międzynarodowy to wiele nowych możliwości. Dzięki niemu można znacząco zwiększyć grupę klientów, a tym samym zyski. To niejedyne korzyści, jakie zapewnia sprzedaż zagraniczna. Co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Dlaczego warto prowadzić sprzedaż za granicą?

Sprzedaż zagraniczna przez internet zapewnia wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala zwiększyć przychody firmy, zwłaszcza wtedy, gdy oferuje się klientom produkty niszowe. Handel za granicą to również szansa na dotarcie do kolejnych tysięcy, a nawet milionów potencjalnych klientów. To także możliwość rozwoju oraz budowania wizerunku marki na arenie międzynarodowej. Co istotne, w dobie internetu prowadzenie sprzedaży zagranicznej jest bardzo proste. Aby to zrobić, nie trzeba dysponować powierzchnią magazynową ani sklepem stacjonarnym w innym państwie, co znacznie zmniejsza koszty prowadzenia działalności.

Jak założyć sklep zagraniczny?

Sprzedaż zagraniczna jest o wiele łatwiejsza, niż mogłoby się wydawać. Przed wejściem na rynek zagraniczny dobrze jest zbadać szczegółowo konkurencję w konkretnym kraju, w którym będzie prowadzony biznes. Różne państwa mogą mieć odmienne przepisy prawne w zakresie ochrony konsumenta, ochrony danych osobowych itp. Konieczne jest też stworzenie profesjonalnej platformy zakupowej, ewentualnie skorzystanie z portalu typu marketplace. W przypadku stworzenia własnego sklepu online ważne jest opracowanie konkretnej wersji językowej dla klientów z danego kraju, jak również umieszczanie produktów z cenami w danej walucie. Alternatywą może być stworzenie wersji sklepu w języku angielskim, jednakże znacznie lepszym rozwiązaniem jest opracowanie lokalnych wersji językowych.

Należy też pamiętać o odpowiednich formach płatności. Sprzedaż zagraniczna w konkretnych państwach rządzi się w tej kwestii swoimi prawami. Klienci z różnych krajów mogą preferować odmienne formy płatności. Na przykład, klienci z Czech i Rumunii chętnie korzystają z płatności za pobraniem, z kolei klienci z Wielkiej Brytanii czy Francji preferują płatność karta kredytową. Najlepiej zatem zaoferować klientom różne sposoby płatności, aby mogli oni wybrać tę, która im najbardziej odpowiada.

Równie istotne są różne metody dostawy. Ważne, aby były one szybkie i sprawne. Czas, w jakim towar zostanie dostarczony do klienta, ma ogromny wpływ na to, czy klient powróci do sklepu i ponownie dokona w nim zakupu. Duży wybór firm transportowych, które dostarczają towary za granicę, zapewnia duże możliwości w zakresie dostawy.

redakcja serwisu

Powiązane artykuły