Maserati Quattroporte po liftingu już jest! Szósta generacja Quattroporte jest produkowana od 2012 roku i doczekała się właśnie niewielkich zmian, mających na celu utrzymać dobrą sprzedaż tego modelu. Auto sprzedało się od początku produkcji w ok. w 24 tysiącach egzemplarzy. Co zmieniło się w tej włoskiej limuzynie?
Maserati Quattroporte
Na pierwszy rzut oka różnice są niezauważalne, lecz wprawne oko wypatrzy jednak przemodelowane zderzaki z czarnymi wstawkami, przestylizowany wlot powietrza, nakładki progowe oraz nowe lusterka. Wg. producenta, zmiany w kształcie zderzaków i osłon podwozia pozwoliły zmniejszyć opór powietrza o 10 %. Ciekawostką jest, że w osłonie chłodnicy zastosowano sterowane elektrycznie klapy, mające regulować przepływ powietrza. Ma to zapewnić lepsze chłodzenie silnika oraz poprawić aerodynamikę.
Nowe Quattroporte oferowane będzie w dwóch wersjach: GranLusso i GranSport. Pierwsza opracowana została z myślą o klientach ceniących sobie komfort, a druga podkreślać ma sportowe korzenie pojazdu. We wnętrzu pojazdu znajdziemy przeprojektowaną konsolę środkową, z umieszczonym centralnie dotykowym ekranem o przekątnej 8,4 cala. Za lewarkiem zmiany biegów zamontowano pokrętło służące do regulacji głośności i sterowania podstawowymi funkcjami. Obecnie system multimedialny jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
Czy pojawiły się jakieś nowości w gamie silników i przekładni? Nie, skrzynie biegów i silniki pozostały takie same jak przed modernizacją. Wszystkie odmiany silnikowe są sprzężone z 8-stopniową automatyczną przekładnią i aktywnym zawieszeniem Skyhook. A więc przypomnijmy, jakie jednostki znajdują się pod maską tej włoskiej limuzyny. Najsłabszy model napędzany jest silnikiem benzynowym 3,0 l V6 rozwijającym moc 410 KM i 550 Nm (na niektórych rynkach oferowana będzie słabsza wersja o mocy 370 KM). Topową jednostką napędową oferowaną w wersji GTS jest podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 3,8 l. Silnik ten generuje moc 530 KM i 710 Nm, pozwala to osiągnąć Quattroporte GTS ,,setkę” w 4,7 s i osiągnąć prędkość maksymalną równą 310 km/h!
Ofertę uzupełnia również wysokoprężny motor V6, generujący 275 KM i 600 Nm. Maserati Quattroporte Diesel przyspiesza do 100 km/h w 6,4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Warto dodać, że jednostka ta jest jedynym silnikiem w ofercie włoskiej marki, za którego budowę nie odpowiada Ferrari.
Zapraszamy do działu Motoryzacja, żeby być na bieżąco z premierami nowych samochodów!
Autor:
Artur Rzegoczan