Audi E-tron Quattro Concept jest to w pełni elektryczny samochód typu Suv. Po raz pierwszy nowy, innowacyjny model został zaprezentowany w Frankfurcie w 2015r. Rok później auto zostało ukazane w Poznaniu, a także przestawiono jeden z prototypów zapowiadających wygląd pojazdu.
Za projektem konceptu jest odpowiedzialny polski projektant Kamil Łabanowicz
E-tron bazowano na Audi Quattro produkowanym w 1980-1991r. Sportowy samochód osobowy, produkowany przez firmę Audi AG. Zmieniło to oblicze rajdów, wprowadzając modę napędu na 4 koła.
Nowa koncepcja Audi trafiła między kategorię Audi Q5 a Q7. Różni się jednak nie tylko wyglądem, który ma przypominać początki Audi, ale i swoim napędem, który jest całkowicie elektryczny. Zasilany dzięki trzem elektrycznym jednostkom napędowych o mocy 320 kW. W trybie „boosting” osiąga nawet 370 Kw oraz 800 Nm momentu obrotowego. Energię napędzają akumulatory litowo-jonowe położone pod przestrzenią pasażerską. Naładowanie auta w pełni zajmuje około 50 minut, po którym, jak mówi producent, możemy przejechać 500km. E-tron rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy, a maksymalna prędkość została ograniczona do 210 km/h.
> Sprawdź dział Motoryzacja
Co w wyglądem wizualnym?
Audi E-tron Quattro Concept to zdecydowanie pojazd, który możemy uznać jako studyjny, ma długość 4,88 m, szerokość 1,93 m a wysokość 1,54 m. Tutaj możemy spokojnie powiedzieć, że jest to sylwetka przyszłości. Jest nie tylko dynamiczny, ale i bardzo elegancki. Ostro zarysowane przetłoczenia błotników, maski oraz boku auta pokazują, jak producent pracował nad aerodynamiką tego suv-a. Współczynnik oporu wynosi tutaj 0,25. Klamki w tym aucie ukryte są w nadwoziu, wysuwają się elektrycznie pod wpływem dotyku a lusterka boczne zostały zastąpione przez kamery.
Jeśli chodzi o przednie oświetlenie reflektorów, jest to nowa technika laserowa Matrix. Z tyłu złożony z diod LED-owych światłowód nadaje wizualnej szerokości i masywności bryły samochodu.
Audi E-tron Quattro Concept wygląda pięknie
Kolejną ważną innowacją dla Audi jest środek, w którym znajduje się „virtual cockpit curved OLED” .Wyświetla złożone grafiki 3D, dostarczając informacji o prędkości, stanie naładowania akumulatora i zasięgu. Obsługa odbywa się między innymi z wykorzystaniem głosu i gestów. Fotele w aucie mają sportowy styl, jednak możemy w nich spokojnie i komfortowo podróżować.
Sprzedaż tego Audi, jak mówi producent, może zacząć się nawet w 2018r.
Polecamy również: