Słodycze i lody, a także dania z makaronem oraz pizza – ochotę na te przyjemności dla podniebienia Polacy najczęściej deklarowali w lipcu w internecie. Wśród napojów wygrała kawa, wyprzedzając herbatę i piwo. IMM sprawdził, na jakie potrawy, przekąski i napoje Polacy najczęściej wyrażają chęć w komentarzach m.in. na Facebooku i Twitterze.
Apetyt internautów
Chęć na coś pysznego
Od 1 lipca internauci ponad 90 tysięcy razy dzielili się w mediach społecznościowych swoimi bieżącymi potrzebami lub życzeniami. Wpisy te to nie tylko prośby o wskazanie miejsca zakupu danego produktu czy inne prośby o pomoc w rozwiązaniu codziennych problemów. Znaczna część z nich dotyczy żywności i napojów.
Ciekawe, co ludzie najczęściej piszą w internetach o tym, na co mają akurat ochotę.
— Agnieszka Pietrusiak (@TakaRybka) 22 lipca 2016
Zainspirowani tweetem i pytaniem @TakaRybka, zmonitorowaliśmy w internecie frazę „mam ochotę na…”, „chciałabym/chciałbym bym zjeść…” oraz zwroty bliskoznaczne, i zbadaliśmy kontekst tego typu komentarzy.
Ktoś może wie gdzie w Radomiu można zjeść sernik na ciepło?
— Lucek (@lucysyf) 22 lipca 2016
Mam ochote na
– Lody
– Czekoladę
– Ptasie mleczko
– Pizze
– Kebaba
Dlaczego nic z tych rzeczy nie mam ??— Dead. (@LuvMyHazza_xx) 30 czerwca 2016
Zjadłbym arbuza. ??
— cinkik (@marcinkik) 25 lipca 2016
Jak wynika z analizy, Polacy najczęściej deklarują ochotę na „coś słodkiego” lub „coś pysznego”. Dalej w życzeniach pojawiają się także lody, makaron, a także kawa i ciasto. Pierwszą dziesiątkę kulinarnych potrzeb zamykają pizza, desery oraz śniadania.
Ale glodna jestem,chce ten makaron
— Dżejka okejka?•?•? (@jaibemoon) 10 lipca 2016
Wiecie, na co mam ochotę? Na frytki. Co mam dzisiaj na obiad? ??
— Caroline Buzolic (@lydiasfears) 23 lipca 2016
mam ochotę na Nutella&GO lub czekoladę z Cadbury ????
— martii? (@_tinisiekofc_) 16 lipca 2016
Owoce pojawiają się dopiero na 13. miejscu – w lipcu wygrywają arbuzy oraz czereśnie. To jednak wciąż wyżej, niż sernik (18), chipsy (23) czy cukierki (34). Najwyżej notowaną marką w zestawieniu jest Nutella (26), lecz w wynikach znajdziemy też m.in. „Ptasie Mleczko” od Wedla czy kanapki z sieci McDonald’s, Burger King lub KFC.
Czekolada znalazła się na 19. miejscu, wyprzedzając m.in. naleśniki (30) i żelki (38). Wśród popularnych dań fast- i street-foodowych, kebab (25) wygrał z hamburgerem (33). Gofry zajęły 37. pozycję, a frytki – 39.
Przez Twittera do serca
Tylko niespełna 20% wpisów o życzeniach kulinarnych Polaków doczekało się odpowiedzi ze strony użytkowników prywatnych bądź kont firmowych – wynika z monitoringu IMM. Tymczasem komentarze wyrażające codzienne potrzeby są dla marek okazją nie tylko do zaprezentowania własnej oferty, ale przede wszystkim stanowią dobrą pozycję startową do budowania i poszerzania związanej z firmą społeczności.
Zobacz również :
>> 72. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego w social media
>> Polowanie w Pokemon GO? Warszawa, Poznań i Kraków liderami; w grze coraz więcej marek i firm
Wśród marek z branży FMCG, które wykorzystują te szanse i lubią porozmawiać z internautami o ich gustach, są m.in. CoffeDesk, Pizza Hut, Wedel, DMG Kawy i Herbaty, Dr Oetker, Puffinsy czy Tymbark. W dyskusjach o propozycjach na obiad można znaleźć także komentarze serwisów lub blogów kulinarnych, m.in. Cooking Monster.
@yaxdon Takich skarbów trzeba dobrze strzec! 🙂
— E.Wedel (@e_wedel) 25 lipca 2016
@Daria0596 zajrzeć do nas 😉 @VolleyCafe
— DMG HERBATY KAWY (@DMGHerbaty) 21 lipca 2016
@zakreconaimaz podrzucisz nam na deser kilka? 😀
— Dr.Oetker Polska (@DrOetkerPolska) 20 lipca 2016
@awwtommosbear ?? ?? ??
— Pizza Hut Polska (@pizzahutpolska) 21 lipca 2016
@RafalSkarzynski za to my umiemy w catering doskonale 🙂
— M i A Catering (@mia_catering_) 2 lipca 2016
szanujemy to! ?? https://t.co/8Cp8elEzlZ
— Coffeedesk (@CoffeeDeskPl) 21 lipca 2016
@_CookingMonster Zapraszamy do wypróbowania przepisu ?? @PrzepisyJoli @GenderGosposia
— Dr.Oetker Polska (@DrOetkerPolska) 25 lipca 2016
@giveloutea pokochaj i te magicznie suszone! 😉 pic.twitter.com/bv74c2wyN2
— puffins (@Puffinsy) 12 lipca 2016
@lenroc777 smacznego ?? ?? ??
— Tymbark (@tymbark) 25 lipca 2016
@GenderGosposia makaron ?? uwielbiam ?? @gotujzprzepisem @poprostugotuje
— Cooking Monster (@_CookingMonster) 26 lipca 2016
@martagotuje ?? Piękne zdjęcie!
— misscupcakepl (@misscupcakepl) 25 lipca 2016
Rozmowy przy jedzeniu
Związane z żywnością, branżą spożywczą, cukierniczą czy kulinarną deklaracje typu „mam ochotę na…”, najczęściej pojawiają się na Twitterze, Facebooku oraz w serwisach Q&A (np. Zapytaj.Onet.pl czy Ask.fm). Popularne są również na Instagramie, zwykle w sąsiedztwie hasztagów typu #foodporn czy #foodie.
MAM CHĘĆ NA JAKIES JEDZENIE BOZE
— beksa (@swagwithbiebsx) 13 lipca 2016
ten momenty gdy chcesz coś zjeść, ale nie wiesz co <<
— tęczowy miś (@louehxking) 24 lipca 2016
Wszamałabym coś słonego 🙂
— Roxy Donau (@RoxyDonau) 24 czerwca 2016
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika @u_dziewczyn 23 Lip, 2016 o 11:28 PDT
Zjadłbym burgera drwala w maku HALO OLA
— kubuś.i saw lana (@luvmyidoldemi) 20 lipca 2016
Pomysł na obiad chętnie przygarnę ; )
— Ewa (@eva_the008) 20 lipca 2016
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Agnieszka (@odmieniona22) 22 Lip, 2016 o 9:00 PDT
Oprócz największych serwisów społecznościowych z głównego nurtu, marki FMCG mają duże pole do popisu także na forach dyskusyjnych, m.in. w serwisach Kafeteria.pl, Wizaz.pl czy Forum.Vitalia.pl.