Jak wynika z badań instytutu ARC Rynek i Opinia Polacy w okresie przedświątecznym i świątecznym w inny sposób dokonują zakupów produktów spożywczych i codziennego użytku (detergenty i kosmetyki). W związku z tym nasze wydatki wzrastają średnio o 247 złotych.
To, że wydatki na artykuły spożywcze oraz codziennego użytku wzrosną deklaruje około 58% ankietowanych. Natomiast co czwarty (24%) jest nie jest pewny, czy tak się stanie, czy też nie. Co piąty badany deklarował zaś, że nie ma zamiaru zwiększać wydatków w związku ze świątecznym czasem.
Poniższy wykres pokazuje odpowiedź na pytanie dotyczące tego, ile ankietowani zamierzają wydać na zakupy spożywcze oraz codziennego użytku na Wielkanoc:
Źródło: Omnibus ARC Rynek i Opinia, luty 2017
Pytania dotyczyły także tego, czy zakupy robimy dodatkowo w jednym sklepie więcej niż zazwyczaj. Oto jego wyniki:
Źródło: Omnibus ARC Rynek i Opinia, luty 2017
Wielkanocne zakupy Polaków – podsumowanie
Badanie było prowadzone metodą CAWI. Objęto nim 900 mieszkańców Polski w wieku od 15 do 55 lat. Wynika z niego, że Polacy zarówno w okresie świątecznym, jak i przedświątecznym kupują więcej produktów spożywczych i codziennego użytku niż analogicznie w dni powszednie, a także odwiedzają średnio ponad 7 różnych sklapów. Zaledwie do 5 badany przyznał, że wzmożone wydatki przed świętami go nie dotyczą.
fot. główne: diariolasamericas.com