Blogosfera, a jej PR-owy potencjał

Blogosfera, a jej PR-owy potencjał

Spis treści

Blogi już do dawna stanowią łakomy kąsek dla marketingowców i PR-owców i nie bez powodu. Badania dowodzą, że ponad połowa użytkowników internetu deklaruje, że czyta blogowe wpisy przynajmniej raz w miesiącu. To sprawia, że blogowanie staje się poważnym konkurencją dla tradycyjnych mediów zarówno jeśli chodzi o promocję, jak i przekazywanie informacji.

Bloger już nie jest wyłącznie osoba prowadzącą wirtualny pamiętnik…

Blogi są obecnie potężnym opiniotwórczym oraz informacyjnym nośnikiem. Co ważne, ponad połowa prowadzących je osób co najmniej raz na tydzień porusza tematy, które są związane z różnymi markami. To właśnie główny powód do tego, że PR-owcy i marketerzy tak chętnie chcą wchodzić we współpracę z blogerami. Bloger nie kojarzy się już użytkownikom sieci z amatorem prowadzącym swój osobisty wirtualny pamiętnik, a osobą, której warto zaufać. Z której opinią warto się liczyć. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej z nich pojawia się na ważnych imprezach branżowych będąc traktowani na równi z profesjonalnymi dziennikarzami. Niekiedy nawet stają się niczym celebryci – ambasadorami marek.

Współpraca z blogerami – dlaczego warto być na „TAK”

– Pierwszym i jednym z najważniejszych argumentów przemawiających za tym, że warto być z blogerem za pan brat jest to, że internet już dawno temu wyprzedził wszystkie media biorąc pod uwagę popularność. To właśnie on króluje we wszystkich badaniach mających na celu sprawdzenie głównych źródeł pozyskiwania informacji. Wyprzedza już prasę i telewizję.

– Kolejny powód do bycia na TAK jest fakt, że polecenie przez blogera danego produktu jest dla jego potencjalnego nabywcy wiarygodne. Przecież nie poleciłby on czegoś, co czego sam nie jest przekonany. Prawda?

– Badania dotyczące krajów zachodnich wynika iż około 80% ankietowanych ufa blogerom i ok. 60% z nich podejmuje decyzję o zakupie danego produktu na podstawie ich rekomendacji. Polska jest krajem w którym blogsfera rozwija się bardzo prężnie i cały czas buduje swoją opiniotwórczą rolę. Wychodzi jej to bardzo dobrze. Póki co, żadne medium zakupowe nie może pochwalić się takim wywieraniem wpływu na decyzje zakupowe jak właśnie blogosfera.

– Dzięki informacjom zamieszczonym na blogu macie możliwość precyzyjnego targetowania. Oznacza to, że będziecie mogli dotrzeć do sprecyzowanej grupy odbiorców. Szczególnie ważne jest to w przypadku niszowych i wąskich branż.

Jak widać, dla większości marek nawiązanie współpracy z blogerami daje możliwość dobrej i przede wszystkim – skutecznej promocji. Zobaczcie, które z kategorii blogów cieszą się największym zainteresowaniem.

Blogosfera i najpopularniejsze dzieniny
zblogowani.pl

Redakcja

Powiązane artykuły