Można się uśmiechnąć pod nosem, gdy pojawi się taka myśl, że Ubisoft jest w branży komputerowej od 1986 roku i nieprzerwanie działa na tym rynku zarówno jako producent, ale i wydawca. Firma postanowiła to świętować. W jaki sposób? Z okazji trzydziestu lat istnienia będzie rozdawać darmowe gry, sześć w ciągu całego roku, same kultowe tytuły!
Darmowe gry przez cały rok
Ubisoft w ramach usługi Ubisoft Club w ciągu całego roku (2016) rozdawać będzie najlepsze gry, jakie kiedykolwiek wydał, a cała akcja istnieje pod kryptonimem Ubi30. Nie będzie można pobrać wszystkich tytułów jednocześnie – przez jakiś czas obowiązywać będzie pobranie darmowego tytułu, potem promocja się kończy i pojawia się kolejna gra. Uzyskać je można jedynie, mając konto na Uplayu.
Tytułem, który obowiązuje promocja, jest pierwszy Książę Persji: Piaski Czasu, który zadebiutował w 2003 roku i zyskał bardzo dobre opinie wśród pism dla graczy i samych użytkowników komputerów. Tytuł pobrać można ze strony Ubisoft Clubu.
>> Zobacz też inne artykuły w dziale Technologia
Ile jeszcze?
Darmowe gry Ubisoftu będą rozdawane co miesiąc, zaczynając od czerwca aż do grudnia tego roku, a tytuły tych gier będą ujawniane wraz z końcem promocji na poprzednie.
Czym w ogóle jest Ubisoft?
>> Sprawdź to: Wirtualna rzeczywistość. Gry video a VR
Pozwolę sobie zacytować notatkę z Wikipedii:
Ubisoft Entertainment (dawniej Ubi Soft) – francuski producent i wydawca gier komputerowych z siedzibą w Montreuil-sous-Bois. Ma oddziały w 19 krajach, łącznie z rozwijającymi się studiami, m.in. w Montrealu, Toronto, Barcelonie, Północnej Karolinie (USA), Düsseldorfie, Mediolanie. Według danych z 2014 roku jest trzecim co do wielkości niezależnym wydawcą gier wideo w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych.
Ubi początkowo powstało z inicjatywy pięciu braci, którzy w kolejnych latach podpisali kontrakty z EA i Sierrą w celu znalezienia wydawcy ich gier. W latach 9o. Ubisoft wprowadził własny program rozwoju – uniezależniło to firmę, pozwoliło na stworzenie nowego działu i mogła się ona skupić sama na sobie, stając się ważnym potentatem rynku.