Fotografia odzieży w sklepie online. Jak pomaga klientom w zakupach?

prezentacja stylizacji

Spis treści

Coraz większa liczba użytkowników Internetu przekonuje się, że zakupy online mogą być nie tylko bezpieczne i satysfakcjonujące, ale i znacznie szybsze niż te dokonywane w tradycyjny sposób. Szczególnie można odczuć to w przypadku sklepów z ubraniami, gdzie wymiany na inny rozmiar albo odcień zdarzają się dość często. Czy za popularnością kupowania ubrań w sklepach internetowych oprócz profesjonalnej obsługi klienta stać mogą również zdjęcia? O tym, jaką rolę odgrywa fotografia odzieży i jaki rodzaj zdjęć ułatwia klientom podejmowanie decyzji, dowiesz się, czytając cały tekst.

Jak fotografia odzieży ułatwia klientom podejmowanie decyzji

Zdjęcia produktów w sklepach internetowych oferujących materialne przedmioty są dziś dla nas czymś tak naturalnym, że wręcz trudno wyobrazić sobie miejsce, w którym mogłoby tych fotografii brakować. Przedstawienie towarów w realistyczny sposób ma istotne znaczenie dla osób odwiedzających sklepy sprzedające ubrania i dodatki. Fotografia odzieży dostępna na podstronach pomaga klientom rozeznać się w asortymencie i jego jakości. Zdjęcia, na jakich uwieczniono sukienki, bluzy czy kapelusze, są zatem dla odbiorców źródłem informacji.

Klienci przeglądający zdjęcia na podstronach sklepu mogą skuteczniej podejmować decyzje zakupowe. Widząc detale produktu, przejrzystość materiału czy sposób układania się tkanin na sylwetce, mogą w kilka chwil ocenić, czy właśnie takiego ubrania poszukują. Jeśli dodano także możliwość dzielenia się komentarzami, wówczas zyskują szansę na poznanie wrażeń i ocen innych kobiet i mężczyzn. Informacje na temat tego, jak zachowuje się materiał tuż po praniu albo czy w trakcie noszenia uczucie komfortu wciąż jest wysokie, pomagają upewnić się, że decyzja zakupowa będzie słuszna. Dostęp do dobrej jakości zdjęć i skonfrontowania ich z rzeczywistością pozwala ograniczać liczbę zwrotów i wymian.

Zdjęcia ubrań typu duch, zdjęcia na modelce i inne rodzaje

Czy każde zdjęcie dodane do sklepu internetowego ułatwia klientom podejmowanie decyzji? Jeśli przynajmniej kilka razy zdarzyło Ci się zamawiać odzież online, wiesz, że niestety nie zawsze bywają one tak pomocne. Zarzuty można kierować przede wszystkim do jakości wykonanych zdjęć i zbyt intensywnej ich obróbki. Problematyczne dla niektórych klientów są również dostępne zdjęcia tylko jednego rodzaju, na przykład na wieszakach, przez co trudno ocenić, jak ubranie wygląda na sylwetce czy w trakcie poruszania się. Dobrą praktyką może zatem okazać się mieszanie kilku typów, tak, aby spełnić różnorodne oczekiwania. Zdjęcia typu duch połączyć można ze zdjęciami na płasko oraz ze zdjęciami detali.

Zamiast manekinów duchów pozwalających na odwzorowanie sposobu ułożenia się tkaniny na sylwetce wybrać można również zdjęcia z udziałem prawdziwych modelek i modeli. Mogą przynieść one dodatkowe korzyści, na przykład pozwalając klientom ocenić, jak fason i kolor ubrania komponują się z określonym typem urody. Ten ludzki czynnik pozwala też budować większą wiarygodność i zaangażowanie oraz uprzyjemniać pobyt na stronach. Zdjęcia, gdzie widoczne są modele i modelki, umożliwiają także jednoczesną prezentację całej stylizacji i w ten sposób pomagają klientom kupić takie elementy stroju, które świetnie do siebie pasują.

redakcja serwisu

Powiązane artykuły